Allmänna villkor
Dessa villkor gäller för köp av varor i FunnyWear.se webbutik. Genom att lägga en beställning accepterar du som kund dessa villkor. Säljaren är Dala Software (Alexander Blomberg) Adress: Nyhyttan 121, 783 91 Säter, Sverige.
Köp- och leveransvillkor
Alla priser anges i SEK. Frakt- och hanteringsavgifter tillkommer enligt gällande prislista. Vi förbehåller oss rätten att ändra priser och villkor utan föregående meddelande. Leveranstiden är normalt 2-7 arbetsdagar från det att vi mottagit din beställning. Om det uppstår någon försening i leveransen meddelar vi dig.
Beställningar
Beställning och orderbekräftelse
När du gör en beställning skickas en orderbekräftelse till den e-postadress du angivit. Om du inte har mottagit din bekräftelse, vänligen kontakta oss via vårt kontaktformulär så att vi kan uppdatera dina uppgifter och skicka en korrekt orderbekräftelse.
Felaktig information
Om du har lämnat felaktig information vid beställning, kontakta vår kundtjänst så snart som möjligt för att rätta till uppgifterna. Om din beställning redan har lämnat vårt lager innan du kontaktar oss och den felaktiga informationen påverkar leveransen av ditt paket, är det ditt ansvar som kund att täcka eventuella extra kostnader som kan uppstå.
Avbeställning av order
Om du vill avbryta din beställning, kontakta oss via vårt kontaktformulär så snart som möjligt. Mer information om avbeställningar hittar du på sidan för returpolicy.
Ändringar i beställningar
Vi kan inte göra några ändringar i din beställning eftersom din order vanligtvis behandlas direkt av vår partners lager. Kontrollera därför dina uppgifter noggrant innan du slutför din beställning. Du kan avbryta beställningen och lägga en ny med de uppdaterade uppgifterna.
Betalning
Avgifter och priser
Vid beställning via webbplatsen gäller de priser som anges på webbplatsen. Prisinformation ges i SEK. Priserna inkluderar inte betalnings- och fraktavgifter, som anges separat.
Betalningsmetoder
Vi använder Stripe för att erbjuda säkra och smidiga betalningar. Kunder kan betala med följande metoder:
- Kredit-/Betalkort: Vi accepterar de flesta större kredit- och betalkort.
- Apple Pay: Kunder med Apple-enheter kan välja att betala med Apple Pay.
- Google Pay: Kunder kan även använda Google Pay för sina köp.
Leverans
Vi levererar våra produkter till Sverige.
Leveransen sker normalt inom 2-7 arbetsdagar från det att beställningen bekräftats och betalningen har mottagits. Leveranskostnader kan tillkomma och visas vid kassan innan du slutför din beställning.
Ångerrätt och reklamationer
Som kund har du 14 dagars ångerrätt från det att du mottagit din vara. För att utnyttja din ångerrätt, vänligen kontakta oss via kontaktformuläret eller e-post inom 14 dagar från mottagandet och meddela att du vill returnera varan. Återbetalning sker inom 14 dagar från det att vi mottagit och godkänt den returnerade varan. För reklamationer, kontakta oss via kontaktformuläret eller e-post, så hjälper vi dig att lösa problemet.
Ange ditt namn, adress och relevanta uppgifter som ordernummer, fakturanummer och namnet på de berörda artiklarna.
Ansvar vid retur
Vid utnyttjande av ångerrätten är det ditt ansvar att stå för returfrakten och säkerställa att varan är i gott skick vid mottagandet och under returtransporten. När vi mottagit din anmälan om retur har du 14 dagar på dig att skicka tillbaka varan till oss. Packa varan omsorgsfullt i originalförpackningen och i gott skick.
Återbetalning
Vid retur återbetalar vi det belopp du betalat för varan, inklusive eventuella leveranskostnader. Vi tar ut en avgift på 60 SEK för returer, som dras från din återbetalning och inte debiteras av postombudet. Returprocessen kan ta upp till 14 dagar från det att du skickar tillbaka produkterna till oss. Om varan har hanterats mer än nödvändigt för att fastställa dess funktion eller egenskaper och detta resulterat i skador, förbehåller vi oss rätten att göra avdrag för värdeminskningen från återbetalningen.
Personuppgifter
Vi behandlar personuppgifter i enlighet med vår integritetspolicy, som du kan läsa på vår webbutik.
Tvist
Vid tvist följer vi rekommendationerna från Allmänna Reklamationsnämnden (ARN).
Force Majeure
Vi är befriade från ansvar för att inte fullgöra vissa skyldigheter enligt detta avtal om underlåtenheten beror på befriande omständigheter som anges nedan och om omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet. Befriande omständigheter inkluderar myndighetsåtgärd eller underlåtenhet, ny eller ändrad lagstiftning, arbetsmarknadskonflikt, blockad, brand, översvämning, sabotage, större olycka eller annan typ av naturkatastrof.
Ändringar av villkoren
Vi förbehåller oss rätten att ändra dessa villkor utan föregående meddelande. Ändringar träder i kraft när de publiceras på webbutiken.