Leveranspolicy

Leveranstid

Hur lång är leveranstiden?

Beställningar behandlas vanligtvis inom 1–5 arbetsdagar efter att du lagt din beställning. Leveranstiden är 2–7 arbetsdagar från orderdatum tills du får din leverans, beroende på din plats. Observera att förseningar på 1–2 dagar kan förekomma under perioder med hög efterfrågan.

Om du inte har fått din beställning inom den förväntade leveranstiden, kontrollera att du har angett korrekt information vid beställningen. Om du har gjort det och fortfarande inte har fått din beställning, vänligen kontakta vår kundtjänst inom 30 arbetsdagar från orderdatumet så hjälper vi dig.

Var kan produkterna levereras?

Vi levererar våra produkter till Sverige.

Fraktkostnader

Vad kostar frakten?

 En fraktavgift på 60 SEK tillkommer. Om du handlar för 500 SEK eller mer erbjuder vi fri frakt.

Spåra ditt paket

Hur kan jag spåra mitt paket?

Vi behandlar din beställning och gör vårt bästa för att packa och skicka den så snabbt som möjligt. Så snart fraktbolaget hämtar ditt paket får du ett meddelande från Postnord med en spårningslänk. Om du inte har fått spårningslänken, vänligen kontakta oss via vårt kontaktformulär så hjälper vi dig.

Varför är min spårningslänk inte aktiv?

Efter att din beställning har skickats från oss får du en leveransbekräftelse som innehåller din spårningslänk. Observera att det kan ta upp till 48 timmar efter att du fått leveransbekräftelsen innan spårningslänken blir aktiv.

Ej uthämtade paket

Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket?

Om varor returneras till oss eftersom paketet inte hämtades ut, kontaktar vi dig och förvarar paketet i 30 dagar. Om du önskar kan vi skicka produkterna igen efter att vi har bekräftat leveransadressen. I detta fall debiteras en avgift på 120 SEK (återlageravgift + ny fraktavgift). Denna avgift täcker kostnader för dubbelfrakt samt hantering och uppackning av varorna. Om du inte vill ha produkterna eller om vi inte kan nå dig inom 30 dagar debiterar vi en avgift på 60 SEK (återlageravgift) och återbetalar resten av orderbeloppet.

Borttappade paket

Om ett paket tappas bort i posten, kontakta fraktbolaget och kom ihåg att skicka in ett krav inom 30 dagar efter det förväntade leveransdatumet. När du har gjort det behandlar vi ditt krav och täcker omtrycknings- och fraktkostnader för en ersättningsorder. Vi kan be dig att bekräfta att din leveransadress var korrekt och dubbelkolla att du kontaktade fraktbolaget för att försöka lokalisera det förlorade paketet.

Om spårningsinformationen visar att ordern har levererats men du tror att du inte har fått den, kommer vi inte att skicka om beställningen. I vissa fall lämnas paketet på en oväntad plats på din adress. Du bör kontakta fraktbolaget och fråga om leveranspersonen har lämnat ytterligare detaljer om var paketet är. Om du fortfarande inte kan hitta paketet måste du göra en ny beställning manuellt för att få det skickat igen.

Skadade produkter

Om något anländer skadat, skicka ett foto av de skadade varorna till vår kundsupport via e-post, så skickar vi gärna en ersättning utan extra kostnad.

Om några returer eller problem uppstår på grund av ett fel från vår sida täcker vi kostnaderna.

Returpolicy

Kan jag returnera min beställning?

Ja, vi har en 14-dagars returrätt för varor. För att utnyttja din ångerrätt måste du kontakta oss via kontaktformuläret/e-post inom 14 dagar efter att du mottagit varan och meddela att du vill returnera den. Återbetalning sker inom 14 dagar från det att vi har mottagit och godkänt den returnerade varan. För reklamationer, kontakta oss via kontaktformuläret/e-post så hjälper vi dig att lösa problemet.

Hur gör jag en retur?

Paketet måste packas exakt som det var när du mottog det för att undvika skador under returtransport. Använd skyddspapper för att säkerställa att produkterna inte skadas. När du har slagit in produkterna i papper, använd tejp. Vänligen använd kontaktformuläret för att registrera din retur. Du kommer att få ett mail med instruktioner och adressuppgifter så snart returen är registrerad.

Vad händer om jag är missnöjd eller inte längre vill ha produkten?

Om du vill byta eller returnera en produkt utan defekter, eller om du behöver en annan storlek, måste du kontakta oss, skicka tillbaka produkterna till vår partner och göra en ny beställning. De returnerade varorna måste vara i oanvänt och originalskick och returneras i komplett originalförpackning. Så snart vi har mottagit produkterna återbetalar vi dig.

Var ska jag returnera produkterna?

Det är viktigt att du kontaktar oss innan du returnerar produkterna så att vi kan skicka dig exakta instruktioner! Du får instruktioner via mejlen från oss.

Returkostnader

Kostar det något att returnera varor?

Vi tar ut en återlageravgift på 60 SEK för returer, som dras av från din återbetalning och inte debiteras av postombudet. Returprocessen kan ta upp till 14 dagar från det att du skickar tillbaka produkterna till oss. När vi har mottagit och behandlat returen registrerar vi återbetalningen och skickar ett bekräftelsemail till dig. Spara kvittot från din retur som bevis tills du har fått returens bekräftelsemail.